مقاله مطالعه تجربی تاثیر تنش آموزش بر عملکرد آلیاژ حافظه دار نیکل- تیتانیوم در تنش های بیشتر و کمتر از تنش آموزش که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در دی ۱۳۹۲ در مهندسی مکانیک مدرس (فنی و مهندسی مدرس) از صفحه ۱۴ تا ۲۴ منتشر شده است.
نام: مطالعه تجربی تاثیر تنش آموزش بر عملکرد آلیاژ حافظه دار نیکل- تیتانیوم در تنش های بیشتر و کمتر از تنش آموزش
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آلیاژ حافظه دار
مقاله خاصیت حافظه داری دوراهه
مقاله آموزش
مقاله رفتار ناپایداری

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: انصاری مهدی
جناب آقای / سرکار خانم: گلزار محمد
جناب آقای / سرکار خانم: بهروش امیرحسین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
آموزش آلیاژ حافظه دار در تنش ثابت سبب پایدار شدن رفتار آلیاژ آن خواهد شد. با توجه به این که در کاربردهای مهندسی تنش آلیاژ در حین عملکرد متغیر است، هدف از این پژوهش، بررسی پاسخ آلیاژهای آموزش دیده در محدوده ای از تنش های کاربردی می باشد. در این پژوهش، شش نمونه سیم آلیاژ حافظه دار به صورت جداگانه در تنش های ثابت ۳۰، ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ مگاپاسکال آموزش داده شد. در مرحله بعد کرنش بازیابی هریک از آلیاژها در محدوده تنش صفر تا ۲۵۰MPa بررسی شد. نتایج نشان داد که آلیاژهای آموزش داده شده در تنش های ۳۰، ۱۵۰ و ۲۵۰ مگاپاسکال از خود رفتار حافظه دار دوراهه نشان دادند. همچنین کرنش بازیابی آلیاژ در تنش های بالاتر از MPa 100 مستقل از تنش آموزش آلیاژ است و برای عملکرد بهتر باید تنش اعمالی به آلیاژ بالاتر از MPa 100 باشد. در مورد نمونه های آموزش داده شده در تنش های ۲۰۰ و ۱۸۰ مگاپاسکال مشاهده شد که آلیاژها رفتار ناپایدار دارند.