سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

ندا حسن پور – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

چکیده:

با توجه به اهمیت جایگاه تجارت دربالابردن سطح رفاه اجتماعی ودرآمد ملی ، مدیران امروزی باید هرچه بیشتر خودرا باتکنیک ها وآموزهای جدید درحوزه تجارت جهانی آشنا نمایند واین میسر نخواهد بود مگر با کمک گرفتن از نیروهای خلاق ونوآور وبرخورداری ازروحیه تشنگی برای کنکاش وحرکت بسوی بهروزی. هوش تجاری به فرایند تبدیل داده های خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی اطلاق می گردد که به تصمیم گیرندگان سازمان کمک می کند تا تصمیمات خود را سریع تر و بهتر گرفته و بر اساس اطلاعات صحیح عمل نمایند. به کمکهوش تجاری می توان کاوش اطلاعات، آنالیز و تحلیل آن ها را ساده نمود .و به تصمیم گیرندگان در هر رده یک سازمان این اجازه را می دهد تا در هر کجا و هر زمان به آسانی به آن اطلاعات دسترسی داشته و آن ها را بهتر درک نموده و تحلیل نمایند. در این نوشتار با مطالعه تئوریکی تجربی سیستم هوش تجاری به مطالعه تطبیقی نتایج تحقیقات تجربی پرداخته شده و شباهتهای بین آنها را کشف و مزیتهای آن را بررسی شدکه شامل بررسی تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات با دقت و سرعت بالا، پشتیبانی تصمیم گیری در همه سطوح مدیریتی و مزیتهای مشترکی از قبیل ۱-کاهش هزینه ها ۲ – افزایش در آمد ۳- افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان ۴- بهبود ارتباطات سازمان می باشد.