سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای پژوهشها و راه کارهای نوین در حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

حسنعلی آقاجانی – عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران
سمانه باقری – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

چکیده:

شاید کسی تصورنمی کرد که روزی بازاریابی علاوه برسودآوری و فروش نگران سلامت مصرف کننده نیز باشد به مرور زمان مفاهیمی نظیر بازاریابی سبز بازاریابی محیطی و اجتماعی برای عمل به مسئولیت اجتماعی بنگاه ها وارد ادبیات بازاریابی شد محیط زیست بطور فزایندها ی به مساله ای حیاتی و بسیارمهم برای همه مردم تبدیل شده است هدف سیستم بازاریابی به حداکثر رساندن مصرف حق انتخاب بیشتر برای مصرف کننده یا تامین رضایت مشتری نیست بلکه هدف ارتقا کیفیت زندگی به بالاترین سطح ممکن است و کیفیت زندگی نه فقط به معنای کمیت و کیفیت کالاها و خدمات بلکه به معنای کیفیت محیط زیست نیز هستند.