سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دوازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

محسن پور سید آقایی – دکتری مهندسی صنایع ، مدیر عامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا
سعید خدمتلو – کتارشناس ارشد مهندسی حمل و نقل ریلی ، کارشناس شرکت قطارهای مسافری رجا
لیلا موسوی محولاتی – کتارشناس ارشد مهندسی حمل و نقل ریلی ، کارشناس شرکت قطارهای مسافری رجا

چکیده:

مقاله پیش رو در راستای ایجاد بسترهای لازم جهت مدیریت درآمد و فروش بهینه صندلی های قطار می باشد . علم مدیریت درآمد مجموعه ای از استراتزی ها و تاکتیک ها می باشد که به وسیله ان فرآیند پذیرش یا سفارش با بکارگیری تکنیک های مختلف قیمت گذاری و فروش ظرفیت در راستای کسب درآمد بالاتر پرداخته می شود. تاکنون این فرآیند در صنایع خدماتی به ویژه حمل و نقل مسافر در صنعت هواپیمایی پیشرفت چشم گیری داشته است . در این مقاله با مطالعه ای بر فرآیند مدیریت درآمد و با بررسی لزوم اجرای آن در صنعت حمل و نقل ریلی مسافری ، قطارهای دارای پناسیل برای پیاده سازی اجرای مدیریت درآمد شناسایی و با روش های تصمیم گیری با معیارهای چندگانه اولویت بندی می گردند.