سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: چهارمین همایش پیل سوختی ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

رسول عبداله میرزایی – لویزان – دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی – دانشکده علوم – گروه شیمی
لیلا طاوسی – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش شیمی دانشگاه شهید رجایی
بهجت قاسمی – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش شیمی دانشگاه شهید رجایی

چکیده:

استفاده از انرژی یک فاکتور اساسی در زندگی ما می باشد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که معلمان ما، دانش آموزان را با انرژی هایی که اکنون استفاده می کنیم و شکل های جدیدی از انرژی که در حال آمدن هستند، آشنا کنند. منابع انرژی تجدید ناپذیر روزانه در حال کاهش است بنابراین ضروری است تا دانش آموزان درباره منابع انرژی تجدید پذیر آگاهی یابند، چون این آگاهی به آن ها کمک می کند تا در استفاده از این منابع مسئولیت پذیری بیشتر و بهتری داشته باشند. از منابع انرژی تجدید پذیر می توان به هیدرو ژن اشاره کرد . تکنولوژی پیل های سوختی هیدروژنی، انرژی ای را برای جهانیان فراهم می کند که فراوان، تمیز، قابل اعتماد و مقرون به صرفه است. در کشورهای مختلف به گنجاندن آموزش این نوع از انرژی های نو در برنامه درسی توجه شده است و تلاش می شود تا معلمان و دانش آموزان با انرژی های نو و اهمیت آن در زندگی روزمره ما آشنا شوند. در این مقاله به بررسی آموزش پیل سوختی هیدروژنی در برنامه درسی کشورهای آمریکا و انگلستان دردوره راهنمایی و تفاوت نگرش به این موضوع پرداخته شده است