مقاله مطالعه آثار تبلیغات تجاری تلویزیون ایران بر انگیزش های سرمایه گذاری که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۹۱ در جهانی رسانه از صفحه ۱۵۹ تا ۱۹۴ منتشر شده است.
نام: مطالعه آثار تبلیغات تجاری تلویزیون ایران بر انگیزش های سرمایه گذاری
این مقاله دارای ۳۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تبلیغات تجاری
مقاله حمایت از تولید ملی
مقاله سرمایه گذاری
مقاله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: روشن دل اربطانی طاهر
جناب آقای / سرکار خانم: سطوتی فرانک

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در مقاله حاضر، سعی بر این است که با بکارگیری یک مطالعه کیفی، به واکاوی مولفه های جذب سرمایه گذاری و حمایت از تولید ملی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی پرداخته شود. این پدیده را می توان از دو منظر کلی مصرف کننده و تولیدکننده مورد مطالعه و تحلیل قرار داد. از این جهت، ۲۰ مورد آگهی بازرگانی از ۱۸۴۴ مورد (۱۳۲ نوع آگهی) که در سه ماه اول سال ۱۳۹۱ در شبکه های اول، دوم و سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش شده بودند، به شیوه نمونه گیری هدفمند گزینش شدند. سپس آنها را با رویکرد نشانه شناختی و از منظر تولیدکننده و سرمایه گذار، مورد مطالعه قرار دادیم. ارزیابی های ما نشان می دهد میزان درصد پخش آگهی های مصرفی در مقایسه با آگهی های تولیدی و جذب سرمایه گذاری کاهش یافته است. همچنین به وضوح دیده می شود تبلیغات بازرگانی با بازنمائی سبک زندگی مدرن، آینده نگری، تضمین آسایش حال و آینده، به ترسیم آرزوهایی از جنس توان اقتصادی و استفاده از بهترین خدمات در ذهن می پردازد. در این راستا این آگهی ها از مولفه های مهم جذب سرمایه استفاده کرده تا تا بیننده را مجاب کرده تا در سرمایه گذاری و دریافت خدمات بیشتر در بهبود زندگی نمایند مشارکت کنند. از این مشاهدات این می توان چنین نتیجه گیری کرد که: مولفه های مالی (سود و زیان، برتری کیفیت و…)، بیش از مولفه های روانی و فکری (بیمه و تخفیفات) مورد استفاده قرار گرفته، در حالی که توان نفوذ مولفه های روانی و انگیزشی بیش از مولفه های مالی است.