سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی ترافیک و ایمنی

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

سیدصابر ناصرعلوی – دانشجوی دکتری راه و ترابری
مهدی باقرصاد – دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری
محسن نقدی – کارشناس عمران

چکیده:

تاکنون تلاش زیادی درجهت طراحی و اجرای اقدامات موثر در جهت افزایش ایمنی راه ها صورت گرفته است رویکرد سنتی دراین زمینه استفاده از آمار تصادفات و به کارگیری مدلهای آماری جهت تعیین نقاط حادثه خیز است اما امروزه به دلایل مختلف از جمله قابلیت اعتماد و دوره طولانی برداشت داده تصادفات و همچنین اقدامات درجهت علاج مشکل عدم ایمنی و و وقوع تصادفات قبل از وقوع آن از روش جدیدی به نام تکنیک تداخل ترافیک TCT برای ارزیابی ایمنی راه ها بدون نیاز به داده ها ی تصادف استفاده می شود این مقاله به بررسی مطالعات ایمنی مبتنی بر تکنیک تداخل می پردازد.