سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مهدی نژاد –
طاهره پنبه کار –
سمانه اسداله پور –
مجتبی اسداله پور –

چکیده:

همانطور که میدانیم اعتماد عنصر روانشناختی مهمی جهت سرعت بخشیدن به همکاری افراد می باشد در تجارت الکترونیک به علت افزایش انجام تراکنشهای اقتصادی در فضای وب که با ریسک پذیری بالایی نیز همراه می باشند این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و بعنوان یکی ا زمهمترین موانع در روی آوردن مشتریان به تجارت الکترونیکی می باشد این ما را بر آن داشت تا دراین مقاله به بررسی مسئله ی اعتماد در تجارت الکترونیکی بپردازیم بدینمنظور ابتدا به اهمیت اعتمادو ریسک های مرتبط با آن درتجارت الکترونیکی پرداخته و پس از آن به استراتژی های ایجاد اعتماد در مشتریان اشاره نمودیم . پس از بیان این استراتژی ها به تکنولوژی های لازم برای تحقق مسئله اعتماد در تجارت الکترونیک اشاره کردیم. در ادامه نیز به تبیین یک مدل دو مرحله از اعتماد د رتجارت الکترونیک مبادرت ورزیدیم.