سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

فاطمه خشنود – دانشگاه گیلان- گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
مهرگان مهدوی – دانشگاه گیلان- گروه مهندسی کامپیوتر

چکیده:

یکی از رایج ترین روش های فعالیت های تجاری در عصر حاضر، تجارت الکترونیک ١ می باشد، به نحوی که امروزه به عنوان اصلی ترین ابزار داد و ستد مالی در میان کشور های پیشرفته قرار گرفته است. از آنجا ئیکه با تغییر علم و به دنبال آن افزایش سطح توقعات بشر، بازایابی سنتی در تجارت الکترونیک، جوابگوی نیازمندی هایی نسل امروز نمی باشد، سازمان ها برای بقای خود مجبور به اصلاح یا حتی تغییر استراتژی های تبلیغاتی خود در جهت از عهده بر آمدن تغییرات، حقایق و رفتارهای مشتریان خود می باشند. به دنبال این هدف و با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر بفرد شبکه اجتماعی در دستیابی و بررسی رفتار مشتری، این امکان برای سازمان وجود خواهد داشت که با پیاده سازی اینگونه تجارت در بستر شبکه های اجتماعی به اهداف خود دست یابد. تاریخچه و مفهوم شبکه های اجتماعی، دلایل گرایش تجارت الکترونیک به سمت این گونه شبکه ها، آنالیز شبکه های اجتماعی بااستفاده از نیرو های پنجگانه پورتر از جمله موارد مورد بررسی در این مقاله می باشد