سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

شکوفه نظری ملوانلو – دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه مفاخر رفسنجان
منصور اسماعیل زاده – عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

چکیده:

مشتریان یکی از اجزاء لاینفک سازمان ها می باشند، زیرا سودآوری شرکت به شدت تحت تاثیر تعداد و نوع مشتریان قرار می گیرد. وظیفه جذب و حفظ مشتریان به عهده بخش بازاریابی شرکت است، بنابراین بازاریابی یکی از بخش های حیاتی هر سازمان تولیدی و خدماتی محسوب می شود و نوآوری در این عرصه می تواند یک استراتژی موفقیت آمیز سازمانها تلقی شود. در این مقاله فرآیند خلاقیت و نوآوری شرکتهای تولیدی و خدماتی موفق، در عرصه بازاریابی مورد مطالعه قرار گرفته است. این مطالعه بر اساس نوآوری شرکتها در زمینه های تولید و معرفی یک محصول جدید، تدوین استراتژی های جدید موضع سازی در بازار با هدف جذب مشتریان بیشتر و شناسایی نیازها و خواسته های پنهان و جدید مشتریان صورت گرفته است. این مقاله می تواند دیدگاه مناسبی را زمینه نوآوری برای مدیران و بازاریابان فراهم نماید.