سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

فائزه حسینی نژاد – گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
مریم خادمی – گروه ریاضی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

چکیده:

مدیریت ارتباط با مشتری شامل مجموعه ای از فرایندها برای ایجاد یک ارتباط بلندمدت و سودآور بامشتریان است از آنجایی که رشد سریع اینترنت و تکنولوژی های مرتبط با آن فرصت های بازاریابی را افزایش داده و ارتباط بین مشتریان و سازمان ها را دگرگون کرده و تغییر شکل داده مدیریت ارتباط با مشتری از اطلاعات فرایندها تکنولوژی و افراد برایمدیریت این ارتباط کمک میگیرد داده کاوی یک ابزار رایج برای تحلیل و استخراج اطلاعات از بین حجم زیادی از داده هاست که از طریق آن می توان بدون دخالت کاربران الگوهای مفیدی را برای اطلاعات پنهان به دست آورد درنتیجه به کارگیری آن در CRM نقش مهمی را در بالا بردن سطح و کارایی این نوع مدیریت خواهد داشت دراین مقاله به بررسی تکنیکهای داده کاوی درخصوص مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته و سپس مهمترین کاربردهای آن ها را دراین زمینه بیان می کنیم