سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

محمد بهروزیان نژاد – دانشگاه آزاد اسلامی دزفول
ابراهیم بهروزیان نژاد – دانشگاه آزادشوشتر
علی کرمی – دانشگاه آزاددزفول

چکیده:

درجهان اقتصادی امروز روزبروز اهمیت تجارت الکترونیک دراقتصادبیشتر می شود هرساله شاهد رشد قابل توجه این نوع تجارت درسطح جهانی هستیم تجارت الکترونیک عبارت است از خرید فروش و مبادله کالا خدمات و اطلاعات ازطریق شبکه های کامپیوتری ازجمله اینترنت یا اینترانت درمقایسه با تجارت سنتی که براساس مدارک کاغذی است تجارت الکترونیک مزایای خاصی نسبت به تجارت سنتی دارد تجارت الکترونیک طریق هدایت کسب و کار را تغییر میدهد و بدین ترتیب باعث تبدیل بازارهای سنتی به شکلهای جدید می شود همچنین باعث ایجاد تغییرات چشمگیر درشرایطرقابتی می شود دراین مقاله به معرفی تجارت الکترونیک بررسی انواع مدلهای تجارت الکترونیک مزایا و موانع و محدودیت های تجارت الکترونیک درایران پرداخته شده است.