سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مهدی خدائی میدانشاه – معاون شرکت ارتباطات زیرساخت دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل

چکیده:

هدف این مقاله بیان ضرورت ایجادو توسعه مراکز مجازی بحران برای سازمان ها می باشد این مقاله به بررسی علت ایجاد چنین مراکزی پرداخته تا به سازمان کمک نماید تا علائم و سیگنالهای هشداری که دردرون و برون سازمان ایجاد و پخش شده اند را نظارت کرده و با تشخیص بحران هوشیارانه پیشاپیش نسبت به کاهش اثرات منفی بحران و یا گریز از آن اقدام نمایند و یا پس از بروز بحران از این علائم جهت بازسازی و بحالت اول برگرداندن سازمان استفاده نمایند نوع مقاله نظری بوده و متدولوژی و رویکرد آن مفهومی می باشد و نشان خواهد داد که مراکز مجازی بحران الزام هر سازمان درمواجهه با شرایط بی ثبات اقتصادی و سیاسی خواهد بود و موفقیت چنین مراکزی وابسته به قدرت ابتکار عملی امادگی و تعیین راه کارهایی لازم جهت کاهش و تاحد امکان گریز از نتایج مرتبط با بحران می باشد ارزش این مقاله در ارایه رویکرد طراحی جهت ایجاد مراکز مجازی بحران برای مدیریت علائم بحران می باشد.