سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین ملی کنفرانس مهندسی و مدیریت نوآوری

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مجید سلیم زاده – رئیس برنامه ریزی و نظارت بر پروژه های شرکت پارس خودرو

چکیده:

دراین مقاله با فرض اختتام فازهای مطالعات استراتژیک و امکان سنجی طرح توسعه محصول جدید و اخذ مجوزهای لازم داخلی و خارجی و انجام مذاکرات اولیه و مقدماتی بربررسی مدل مطرح شده و با بکارگیری ازرویه های لانچ محصول جدیددرکارخانجات رنو فرانسه همچنین تجربیات موفق درزمینه تولید محصولات رنو تندر۹۰ومگان طی سالهای ۸۴تا۸۶ درشرکت پارس خودرو سعی شده تا الگویی قابل استناد و علمی تجربی درحیطه صنعت خودروسازی برای کارخانجات خودروسازی درایران ارایه گردد بعبارت دیگر آنچه دراین مقاله آمده خلاصه ای ازتجربیات صنعت خودروسازی درشرکت پارس خودرو با رویکرد الگوبرداری Benchmarking ازصنعت خودروسازی رنوفرانسه مقالات و کتب معتبر جهانی مرتبط با عنوان توسعه محصول جدید می باشد. بطور خلاصه دراغاز به مدل تعریف و انتخاب محصول جدید اشاره شده و درادامه به مفاهیم و اصطلاحات چرخه عمر محصول دستورسفارش کار شروع کاربیانیه پرداخته شده و درپایان درخصوص فازهای اصلی لانچ محصول جدید و رویه های کنترلی رنو فرانسه درقالب مایل استون پلن کیفی محصول و فرایند توضیحاتی ارایه گردیده است.