سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی سازه، راه، معماری

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

اسماعیل معصومی – مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر
مریم مرادی –
امیررضا مدرس نیا – دانشجوی کارشناسی ارشد عمران

چکیده:

مدیریت دانش به تعاریف و مفاهیم انسانی انواع دانش سطوح دانش مبادله دانش فرایندمدیریت دانش و .. پرداخته است دانش سازمانی و فناوری ارتباطات و اطلاعات در یک سازمان موفق و با نیروی انسانی کارآمد می تواند سنگ بنای پایداری درارتقای سطح کیفی و کمی پروژه ها را نوید دهد و این مورد با پیاده سازی مدیریت دانش قابل دستیابی می باشد سازمان های دانش محور با توجه به قابلیت های نیروی انسانی و کارکردهای موفق نیروی انسانی با بهره وری مناسب از ابزار نرم افزاری و سخت افزاری می توانند مشکلات زیادی نظیر تغییر کادر انسانی خروج اطلاعات و تجارب فردی کمبود تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و موارد متعدد را پشت سر گذاشته و کارآمدی مجموعه دانش محور را نمایان سازند. درطول دو دهه ای که شرکت های آب و فاضلاب پروژه های متعددی را اجرا نموده اند با جمع بندی به راحتی آشکار می گردد که با پیاده سازی مدیریت دانش م یتوان بسیاری از کاستی های گذشته را جبران و برنقاط قوت افزود.