سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

صفی اله حیدری – مهندسی فناوری اطلاعات
محمدجعفر تارخ – دانشیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
صادق حیدری – دانشجوی موسسه آموزش عالی خراسان

چکیده:

مدیریت زنجیره تامین همواره یکی ازفعالیت های اصلی و درعین حالپیچیده درصنایع گوناگون است چگونگی برقراری ارتباطات صحیح مطمئن و کارا بین تامین کنندگان سازندگان فروشندگان ومشتریان دردنیای پیچیده و روابط درهم تنیده شده امروزی نیاز به روشها و راه حلهای جدیدی دارد که شاید قبلا هیچگونه نیازی به این راه حل ها احساس نمی شده است ازجمله فناوری هایی که درحال حاضر بسیار مورد توجه قرارگرفته است میتوان به معماری سرویس گرا اشاره کرد دراین فناوری ازسرویس های وب برای خدمت رسانی در محیطهای گوناگون تجاری و غیرتجاری استفاده میشود با استقبال سازمان ها از این فناوری و استفاده گسترده از آن به تدریج مفهوم معماری سازمانی سرویس گرا بوجود آمد که مقوله سرویس گرایی را وارد معماری سازمانی نموده است دریان مقاله سعی ده است تا فاکتورهایی از معماری سازمانی سرویس گرا که برمدیریت زنجیره تامین و پیاده سازی موفق آن اثر دارد و مزایای آن نسبت به مدیریت زنجیره تامین سنتی مورد بررسی قرار گیرد.