سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین همایش ملی مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

سیروس قنبری – عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا ،دانشگاه،همدان،ایران
توران اسفندیاری – دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی ،دانشگاه پیام نور،کبودراهنگ،ایران

چکیده:

مدیریت دانش تلاش نوین قرن موسوم به عصر دانایی، برای حفط، هدایت و افزایش هدفمند سرمایه های دانشی سازمان هاست و به این اشاره دارد که سرمایه گذاری در علم، بهترین و بیشترین سود را به بار می آورد. در دانشگاهها امروزی مدیریت دانش به یک مزیت رقابتیتبدیل شده است و آنها را در تحقق رسالت اصلی شان در خصوص تولید دانش یاری می کند. در این مقاله ابتدا با مطالعه اسنادی تعاریف و مفاهیم مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی بررسی می شود و سپس تاثیر عوامل فرهنگ سازمانی موثر در فرایند مدیریت دانش تبیین خواهد شد تا مدیران دانشگاهی بتوانند با شناخت دقیق مولفه های تاثیرگذار فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش برنامه ها و اقداماتی را به منظور مدیریت موثر سرمایه دانشی در دانشگاهها به اجرا بگذارند