سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سعید صحت – دکتری مدیریت ، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران
سیدمحمد تقی فضل هاشمی – کارشناس ارشد مدیریت بیمه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ، مدرس دانشگاه علمی کاربردی
رسول رحمتی نودهی – دانشجوی دکترا مدیریت منابع انسانی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، مدیرگروه بیمه واحد دانشگاه

چکیده:

در عصر جدید و در هزاره سوم ، بحران ها واقعیتی جدایی ناپذیر از ماهیت درونی سازمان ها گردیده اند. بحران ها در واقع در اثر رخدادها و عوامل طبیعی و غیرطبیعی (به طور ناگهانی) پدید می آید وسختی و خسارت را به یک مجموعه یا جامعه انسانی تحمیل می کند. مدیریت بحران برای مواجهه با موقعیت های غافل گیرکننده و غیر منتظره پیش از هر چیزی نیازمند تجربه، آمادگی، مهارت، سرعت عمل، هوشمندی و خلاقیت است. مدیریت بحران فرآیند برنامه ریزی وعملکرد می باشد. که با مشاهده سیستماتیک بحران ها و تجزیه و تحلیل آن ها در جستجوی یافتن ابزاری برای کاهش اثرات بحران است. صنعت بیمه به عنوان یک راهکار بسیار مناسب برای جبران خسارتهای مالی مصیبت دیدگان حادثه می تواند مطرح شود. در این مقاله ضمن بررسی بحران و مدیریت بر آن به به بیان بحران در ابعاد داخلی و خارجی بر صنعت بیمه پرداخته و در انتها گام پنچگانه در جهت برون رفت از این بحران ارایه می گردد.