سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

پرویز نجفی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه تربیت مد
محمدهادی امینی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه تربیت مد
محسن پارسا مقدم – استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر – دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

مدیریت انرژی در ایستگاههای شارژ باتری خودروی الکتریکی یکی ازمهمترین عوامل تأثیرگذار بر عملکرد خودروی الکتریکی میباشد. در این مقاله ابتدا به بررسی مدیریت انرژی در یک ایستگاه شارژ سریع خودروهای هیبریدی میپردازیم. برای شارژ باطریها علاوه بر شبکه سراسری از چند دستگاه ذخیره ساز انرژی از قبیل چرخ لنگر، فراخازن و SMES استفاده میشود که هدف آنها به حداقل رساندن زمان شارژ باطری و همچنین بهینهسازی زمان شارژ دستگاههای ذخیرهساز انرژی است. ایستگاه طراحی شده باتوجه به میزان خودروی ورودی به ایستگاه تصمیم گیری میکند که از کدام یک از الگوریتمهای موجود استفاده کند. ظرفیت ایستگاه شارژ محدود است و مقدار کیلو وات ساعت قابل انتقال در محدوده مشخصی قرار دارد.