سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین همایش سراسری فن آوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مجتبی قیاسی – مربی و عضو هیئت علمی تمام وقت رشته اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

چکیده:

با افزایش رقابت درسطح دنیا و تحول در کسب وکار به همان شدت توقع های مشتریان نیز درحال تغییر است این تغییر شتابدار باعث خواهد شد زمان تهیه ی و توزیع سریعتر مشتری گرایی بیشتر و سطح خدمات بهتر ملموس بوده و نیازمند ارایه ی سرویس به هنگام به مشتریان باشد ازاین رو شرکت ها برای باقی ماندن دراین رقابت نمی توانند رویکردی سنتی به ارتباط با مشتری داشته باشند و می بایست نگرش خود را نسبت به ارتباط با مشتری تغییر دهند بروز تغییر و تحولات مختلف در عرصه ی تکنولوژی اطلاعات موسسات و شرکت ها را برآن داشته تا خود را با این تغییر و تحولات همگام نمایند دراین میان تنها شرکت هایی امید به بقا و توسعه خواهندن داشت که بتوانند خود را با تکنولوژی روز منطبق نموده و بتوانند با خلاقیت و نوآوری مشتریان خود را دراین رقابت حفظ و مشتریانجدیدی را جذب نمایند تکنولوژی اطلاعات سیستمهای مدیریت روابط مشتریان را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث ارایه روشهای کاملا مکانیزه و مبتنی بر تکنولوژی اطلاعات درمحیطمجازی شده است این موضوع منجر به مطرح شده مدیریت الکترونیکی ارتباط مشتریان درمباحث مدیریت ارتباط با مشتری شده است.