سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت چالشها و راهکارها

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

هاجر باقریان – دانشگاه آزاد آیت الله آملی شعبه علوم و تحقیقات آمل
رمضان مولائی قراء – شرکت توزیع نیروی برق مازندران

چکیده:

بررسی سوابق بحران های گذشته، نماینگر وجود آشفتگی ها و چالش های بسیاری در حین و بعد از وقوع بحران است. در این مقاله، با بررسی های به عمل آمده در خصوص عملکرد مدیریت بحران شرکت های توزیع نیروی برق به این نتیجه رسیدیم که مشخص نبودن امکانات و تجهیزات کمکی موجود و نحوه دسترسی به آنان در شرایط بحرانی، در اکثر موارد سبب شده است که در ساعات طولانی پس از وقوع بحران، روند مقابله از سرعت مطلوب برخوردار نباشد. این در حالی است که ساعات اولیه پس از وقوع بحران که به ساعات طولانی شهرت دارد، بسیار حیاتی بوده و هر لحظه تاخیر در عملکرد مناسب بر وخامت اوضاع خواهد افزود. لذا برای هر یک از شرکت های توزیع نیروی برق، مدیریت اطلاعات و وجود یک بانک اطلاعاتی به روز از امکانات و تجهیزات شرکت های توزیع نیروی برق شهرستان ها و استان های مجاور، شرکت های پیمانکاری برق طرف قرارداد با این شرکت ها و سایر ارگان های امداد رسان مرتبط امری ضروری است. از آنجا که زمان بروز بحران، زمان جستجوی تجهیزات و نیروی کمکی نیست بلکه زمان تصمیم گیری بر اسا اطلاعات موجود و بکارگیری تجهیزات می باشد، در این مقاله راه اندازی یک نمایشگاه مجازی شامل اطلاعات خدمات، نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات قابل ارائه شرکت های توزیع نیروی برق جانشین و معین و همچنین شرکت های پیمانکاری و تولیدی طرف قرارداد با شرکت ها و به روز رسانی این اطلاعات بصورت مستمر، که تاثیر قابل توجهی بر عملکرد مدیریت بحران شرکت های توزیع نیروی برق دارد پیشنهاد می شود.