سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

داوود کیاکجوری – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
سیده الهام موسوی میرکلائی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر

چکیده:

تغییرات سریع محیطی، جهانی سازی، رقابت، تهیه کالا و خدمات نوآورانه، تغییرات انتظارات مشتری و تقاضاهای سرمایه گذاران و استانداردهای بالا برای سازمان های بزرگ باعث شده که این سازمان ها بطور مداوم عملکرد خودشان را برای رقابت مؤثر تر و اثر بخش تر با کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت و متنوع کردن خدمات و کالاهایشان بهبود ببخشد. این عوامل تنها با داشتن استراتژی ها و برنامه ریزی های مناسب امکان پذیر است. استراتژی ها ابزاری هستند که سازمان های بزرگ می توانند بدان وسیله به هدف های بلند مدت خود دست یابند در این مقاله ضمن تعریفی از استراتژیک و مدیریت استراتژیک به نقش مدیریت استراتژیک سازمان های بزرگ می پردازد