سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نخستین همایش سالانه علوم مدیریت نوین

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

وحید اسکو – عضو هئیت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه گنبد کاووس
مرتضی ترک جزی –
علی کردمصطفی پور –

چکیده:

دردنیای امروز ،رضایت مندی مشتریان ،مزیت رقابتی مهمی برای سازمان ها محسوب می شود. لذا انجام این فرآیند ، نیازمند اعمال تکنیکها و روشهای مدیریتی ،برای حفظ انگیزه خریداران و به منظور تداوم ارتباطات مطلوب و مستمر درراستای افزایش سودآوری وگسترش سطح تولید و فعالیت ها است؛ مدیریت ارتباط بامشتری CRM) می تواند در مورد مدیریت بر تعاملات مشتری ، به سازمان ها کمک کند و در حفظ رقابت اقتصادی حاضر در سازمان های موجود ، به طورموثری یاری رساند. همانطور که بیشتر توجه و سطح اهمیت سازمان ها در عصر رقابتی امروز به مشتری محور بودن است ، آنها مدیریت ارتباط با مشتری رابه عنوان هدف استراتژیک کسب و کار و سرمایه گذاری های خود پذیرفته اند. مدیریت ارتباط با مشتری، فن آوری اطلاعات ، بازاریابی و رابطه بین آن ها را یکپارچه می کند و زیرساخت های تسهیل سازی ارتباط با مشتریان در سطح سازمان را بطور درازمدت و درسطح وسیعی فراهم می سازد . پیاده سازی موفق مدیریت ارتباط بامشتری ، جزو پروژه های فنی و پیچیده ، گران قیمت و کمیاب هستند. در این مقاله سعی شده که چشم انداز فرآیند پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان و لزوم توجه روزافزون به عملیات موجود ، در اجرای صحیح و کارآمد و افزایش رضایت مشتری را ارائه دهد . این مطالعه ، درک و انتقال مفاهیم و اجرای فرآیند موثر مدیریت ارتباط با مشتری رادر سازمان ها ، مورد بحث قرار می دهد .