سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

سعید صحت – عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده مدیریت و حسابداری
بهرام احمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی گرایش بیمه، دانشکده مدیریت و حسابداری
مهدی امیرآبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری دا

چکیده:

با گسترش و ورود روزافزون کسب و کارها به اینترنت، ورود شرکت های بیمه ای ایران به حیطه ی اینترنت و الکترونیکی کردن آنها امری اجتناب ناپذیر است. افزایش فزاینده استفاده از بیمه الکترونیک در میان کشور های دنیا باعث توجه دقیق تر و بنیادی تر به این نوع از عملیات بیمه گری گردیده است. از این رو می توان نتیجه گرفت که بررسی عوامل مؤثر بر شکست و موفقیت بیمه الکترونیکی برای شرکت های بیمه امری ضروری است. از میان عوامل حیاتی و تأثیر گذار بر موفقیت یا شکست بیمه الکترونیک، مدل های کسب وکار الکترونیکی مورد استفاده شرکت های بیمه می باشد. این مقاله با نگاهی بر مدل های کسب وکار موجود برای بیمه الکترونیکی، سعی در معرفی مدل های کاربردی بیمه الکترونیک دارد تا شرکت های بیمه ی ایرانی متناسب با امکانات موجود از این مدل ها بهره برداری لازم را به عمل آورند.