سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

بهراد رضایی – دانشکده عمران و محیط زیست- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مجتبی فرخ شاد – دانشکده عمران و محیط زیست- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
حسن داماد ممقانی – دانشکده عمران و محیط زیست- دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:

هدف این مقاله تشریح مفهوم مدیریت ارزش Value Management در مراحل مختلف صنعت ساخت و ساز است. بر اساس گفته لری مایلز (مهندس در شرکت جنرال الکتریک ، ۱۹۴۷) این سوال که این وسیله چه کارهایی انجام می دهد و از چه راههایی دیگری می توانیم این کارایی را داشته باشیم؟ پایه و اساس مدیریت ارزش و مهندسی ارزش است که در کمپانی جنرال الکتریک در دهه ی ۴۰ در صنعت ساخت انقلاب ایجاد کرد. این ایده و طرز تفکر به طور قابل ملاحظه ای در صنایع کشورهایی نظیر آمریکا ، استرالیا و اروپا گسترش یافت ایم رویگرد سازمان سافته به سرعت جایگاه خود را در صنعت ساخت و ساز پیدا کرد که اهمیت دادن و دقت نسبت به عملکرد باعث بهتر شدن و بالا رفتن ارزش سرمایه می شود.