سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

رضا کاظمی – دانشیاردانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
محسن رفعت – دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی سیستم تعلیق خودرو
پرستو اصغری – کارشناس ارشد طراحی سیستم تعلیق خودرو

چکیده:

با عنایت به قدرت بالای نرم افزار آدامز درتحلیل دینامیکی مسائل و مدلهای پیچیده امروزه به شدت مورد توجه بسیاری از محققان صنعتگران و پژوهشگران بخصوص درمراکز تحقیقاتی خودرو و شرکت های خودروسازی درسراسر دنیا قرارگرفته است درخودروهای چهارچرخ فرمان پذیر علاوه برچرخهای جلو چرخهای پشت هم فرمان میگیرند برای مدلسازی یک خودروی چهارچرخ فرمان پذیر درنرم افزار آدامز کار ازیک مدل مرجع دو چرخ فرمان پذیر استفاده می شود و چرخهای پشت به وسیله یک چهارمیله ای فرمان گیر می شود سپس با تعریف ورودی و خروجیهای کنترلی و ارتباط مدل با نرم افزار مطلب یک مانور روی مدل انجام داده و با استفاده از یک کنترلر فازی درمطلب جهت چرخش چرخهای پشت با توجه به زاویه چرخهای جلو و سرعت خودرو کنترل می شود