سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی بهره برداری از آب دریا

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

حمید شجاع رستگاری – کارشناس ارشد عمران، گرایشآب، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی ، کرمان
غلامعباس بارانی – استاد، بخشمهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر ، کرمان
محمد جواد خانجانی – استاد، بخشمهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر ، کرمان

چکیده:

معمولا تغییرات رفتاری ایجاد شده در پاسخ های حرکتی یک سازه شناور به دنبال وقوع تغییراتی در خصوصیات سیستم مهاربندی و شرایط تکیه گاهی آنها میباشد. در این زمینه یکی از مناسبترین روشها، بررسی آزمایشگاهی مدل فیزیکی سازه شناور است. نتایج آزمایشگاهی زمانی قابل اعتماد هستند که مدل ساخته شده و شرایط آزمایشگاهی بیشترین مطابقت را با سازه اصلی و محیط دریا داشته باشد. از اینرو در این مقاله با ساختمدل آزمایشگاهی یکسازه شناور بزرگ (vlfs) به بررسی رفتارهای حرکتی آن تحت سیستم های مهاربندی و شرایط تکیه گاهی مختلف، جهت کمینه سازی جابجایی سازه پرداخته می شود.