سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نخستین همایش سالانه علوم مدیریت نوین

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

میثم حسینی – کارشناس مترجمی زبان انگلیسی

چکیده:

مدل بلوغ مدیریت پروژه به دلیل قابلیت تطبیق پذیری و توانایی آن برای کنترل زمان و هزینه به مؤثرترین روش، در حال رایج شدن است. بیشتر سازمان ها ، مدیریت پروژه را به عنوان استراتژی کلیدی برای رقابت در محیط کسب و کار بسیار رقابتی امروز پذیرفته اند. مدل بلوغ مدیریت پروژه به سازمان ها امکان می دهد که گام ها و کارهای مورد نظر و نحوه تحقق بخشیدن نتایج معنی دار و قابل اندازه گیری را شناسایی کنند. هدف از این مطالعه این است که بدانیم آیا می توان مدل بلوغ مدیریت پروژه را در سازمان های آموزشی استفاده کنیم. با کمک مدل بلوغ ، سازمان های آموزشی می توانند توانایی خود را برای ارائه آموزش عالی در مقیاس پنچگانه شناسایی کنند. مروری بر مقالات درباره مدل بلوغ انجام و نحوه استفاده از این مدل در سازمان های آموزشی بحث شده است. به منظور بهبود اثربخشی سازمان های آموزشی، این مدل باید بخش استراتژیک طرح سالانه سازمان باشد