سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوریهای خودرو، توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

سیدمحمدتقی بطحایی – دانشیار دانشکده برق-دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سعید رضاپور – دانشجوی کارشناسی ارشد برق-دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

جنبه منحصر به فرد این مقاله استفاده از خودروی هیبرید به همراه پیل سوختیPEM به عنوان منبع اصلی توان می باشد. بارهای گذرای قوی در یک خودرو ی برقی نیازمند یک منبع انرژی اولیه بسیار بزرگ و یا یک سیستم ذخیره سازی انرژی می باشند. در این مقاله استفاده از ترکیب پیل های سوختیPEM و باتری ، یک منبع توان با چگالی انرژی بالا را فراهم می آورد..ضمنا در این مقاله ویژگی های جدید هم چون منابع توان چندگانه و بازیابی انرژی ترمز، از طریق باتری ها پیاده سازی شده اند. ابتدا مقدمه ای در مورد ساختار خودروهای هیبرید پیل سوختی با باتری و اجزای تشکیل دهنده آنها بیان می شود وسپس کارایی بالای آنها در سه مد کاری شتابگیری، حرکت و ترمزی به وسیله شبیه سازی در نرم افزارMATLAB بررسی می شود . در این مقاله انتظار داریم به جهت استفاده از تجهیزات با قابلیت اطمینان بالا و عمر طولانی قابلیت اطمینان کل سیستم نیز بالاتر رود