سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

رضا کاظمی – دانشیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
امیررضا نوروزی – کارشناس ارشد سیستم محرکه خودرو
محسن رفعت – دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی سیستم تعلیق خودرو

چکیده:

بررسی زنجیره توان و فرایند انتقال قدرت و نقش آن برعملکرد شتابگیری ازبخشهای اصلی دینامیک خودرو است بهینه یابی نسبت دنده های جعبه دنده سیستم های کنترل لغزش و نیروی رانش TCS سیستم های چهارچرخ رانش ۴WD و راهکارهایی برای بهبود عملکرد خودرو می باشد از انجا که تحقیقات گسترده ای درزمینه نحوه کنترل سیستم های مجهز به سیستم CVT درحال انجام می باشد دراختیار داشتن مدل دینامیک طولی خودرو با حداقل ساده سازی ها به منظور تست روشهای کنترلی ضروری می باشد به این منظور درپژوهش انجام شده تمام زیربخشها از جمله موتور مبدل گشتاور سیستم تعویض دنده دیفرانسیل شفت انتقال قدرت و تایر مدل شده و با سرهم بندی آنها مدل دینامیکی موتور و زنجیره انتقال قدرت بدست آمده است.