سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

صفر احمدوند – دانشجوی کارشناسی ارشد
محمدعلی دهنوی – استادیار دانشگاه جامع امام حسین ع

چکیده:

در این مقاله سعی شده پدیده احتراق درون یک محفظه احتراق موتور تک انژکتوری را با استفاده از یک سری معادلات حاکم بر این پدیده در ترکیب با مدلهای مختلف واکنشی درهم و آرنیوسی مدل گردد. معادلات حاکم پیوستگی مومنتوم، انرژی، اجزاء واکنشی و مدل دو معادلهایk-ε اصلاح شده برای جریانهای درهم واکنشی بکار گرفته شدند. میزان سرعت واکنشی درهم و آرنیوسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و توزیع کسر جرمی اجزاء واکنشی در طولمحفظه احتراق نشان داده شده است. نتایج حاصل از شبیهسازی معتبر سازی شدهاند و با نتایج واقعی توافق خوبی را نشان میدهند