سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

حامد گلابیان – دانشگاه پیام نور تهران
ایرج مهدوی – دانشگاه علوم و فنون مازندران
حامد فضل الله تبار –

چکیده:

یکی از تصمیمات استراتژیک در زنجیره تأمین مدل سازی شبکه تأمین، تولید و توزیع در زنجیره می باشد، که تأثیر فراوانی بر هزینه ها و همچنین سطح رضایتمندی مشتریان دارد. مدل سازی شبکه زنجیره تأمین شامل چگونگی تخصیصمشتریان در شبکه و تعیین میزان حمل کالاهای مختلف از مبادی گوناگون به مقاصد متفاوت در شبکه به گونه ای که تقاضای تمامی مشتریان با کمترین هزینه و با توجه به محدودیت های موجود، برآورده گردد. این مقاله به بررسی مساله مدل سازیشبکه زنجیره تأمین چهار لایه ای چندکارخانه ای چند محصولی چند جزئی با ظرفیت محدود، می پردازد. برخلاف اغلبمطالعات پیشین، در مدل پیشنهادی این مقاله، سیستم های تأمین، تولید و توزیع را به صورت یکپارچه در نظر می گیرد. مدل ارائه شده یک مدل برنامه ریزی خطی عدد صحیح می باشد که شبکه زنجیره تأمین را طوری بهینه می سازد که حداکثر سودبدست آید.