سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش منطقه ای علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیورتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

هدی کبیر – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات – دانشگاه شهید بهشتی
مریم خادمی – استادیار ریاضی کاربردی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

چکیده:

امروز محیط‌های کسب و کار به سرعت در حال تغییر هستند و همه سازمان‌ها با چالشی مشترک و مداوم مواجه می‌باشند تا بتوانند به میزان کافی به چابکی و سرعت در کار خود دست پیدا کند دفع به‌این‌ترتیب انتظارات مشتریان را برآورده و خود را با مأموریت‌های جدید وفق دهند و در نهایت در عرصه رقابتی به عنوان پیشرو باقی بمانند. مدیریت فرایند کسب و کار در جهت بهینه‌سازی فرایندها، سازمان را یاری می‌کند ولی به‌تنهایی توان گسترش سازمان را ندارد و با توجه به سرعت بالای تحولات در فناوری، فرایندهای کسب و کار نیز بایستی تغییر یابد. از طرفی، به ماری سرویس چرا با ایجاد اتصالات سست بین عوامل و مؤلفه‌های نرم‌افزاری از چابکی در توسعه نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند و در شرایط کنونی چابکی مزیت فوق‌العاده محسوب می‌شود. در عین حال معماری سرویس گرا قابلیت‌های را برای ترکیب سرویس‌ها ایجاد می‌کند و به انعطاف‌پذیری و افزایش سرعت تغییرات در سازمان کمک می‌کند. با ترکیب مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس گرا ، کارائیب اتوماسیون در تمامی فرایندها ترویج می‌یابد و در این راه از پشتیبانی فناوری موجود از برایت های کسب و کار و پر بازده بودن سرمایه‌گذاری جدید در حوزه فناوری اطمینان حاصل می‌شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با تلفیق مدیریت فرایند کسب و کار بر نمایش لیست گزاف به منظور دستیابی به چابکی پیش‌تر در سازمان‌ها ارائه دهیم .