سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

جمیله هادیزاده – کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

چکیده:

کارآفرین کسی است که با معرفی محصولات و خدمات جدید ایجاد شرکت های جدید و یا بهرهبرداری از مواداولیه جدید وضع اقتصادی موجود را به هم می ریزد کارآفرین به راحتی ازکنار مسائل و مشکلات اطراف خود نمی گذرد جون حلال مشکلات است کارافرینان پیشگامان موفقیت های تجاری درجامعه هستند آنها از نظر رهبری مدیریت نوآوری کارایی ایجادشغل رقابت بهره وری و تشکیل شرکت های جدید سهم مهمی دررشد اقتصادی دارند هدف از نگارش این مقاله بیان کلیاتی درمورد نقش و جایگاه کارآفرینی اهمیت کسب وکار مدیریت کسب وکار و دیگر موضوعات مرتبط با آن بوده است درراستای دسترسی به هدف مذکورموارد ذیل به صورتی مختصر مورد بحث و بررسی قرارگرفتند آشنایی با تعاریفی ازکارافرینی ازنظر اندیشمندان بیان ضرورت و اهمیت کارافرینی آشنایی با انواع کارافرینی صفات و ویژگیهای مورد نیاز جهت انجام فعالیت های کارآفرینانه فرهنگ کارآفرینی دراسلام و روایات تعریف کسب و کار طرح و برنامه کسب و کار وروشهای تهیه و تدوین طرح های تجاری .