مقاله مبانی و قلمرو تعهد به ارائه اطلاعات به مصرف کننده کالا که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۹۱ در دانش حقوق مدنی از صفحه ۶۱ تا ۷۴ منتشر شده است.
نام: مبانی و قلمرو تعهد به ارائه اطلاعات به مصرف کننده کالا
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مصرف کننده
مقاله تعهد
مقاله اطلاعات
مقاله ضمانت اجراء
مقاله کالا
مقاله اقتصاد

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صالحی جواد
جناب آقای / سرکار خانم: ابراهیمی نسب یوسف

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
حقوق مصرف کننده و لزوم حمایت از آن، یکی از مباحث مشترک علوم حقوق و اقتصاد است. اگر از مصرف کنندگان در برابر تولیدکنندگان حمایت نشود، در معرض خطر قرار می گیرند؛ زیرا در حال حاضر کالاهای پیچیده ای وارد بازار شده است که استفاده از آنها یا احتیاج به تخصص خاص دارد مستلزم رعایت دستورات و راهنمایی هایی است که عرضه کننده باید در اختیار آنها قرار دهد. از طرف دیگر، بسیاری از کالاهایی که در داخل و خارج تهیه و به بازار عرضه می شود، از نظر ایمنی و کیفی دارای استاندارد نیست و نه تنها موجب خسارت مالی به مصرف کنندگان می شود بلکه گاهی جان مصرف کننده را به خطر می اندازد. حتی کالاهای استاندارد نیز ممکن است به طور ذاتی خطرناک باشند یا آثار جانبی خطرناکی را به دنبال داشته باشند. لذا حمایت از مصرف کنندگان، منوط به رعایت حقوق آنها است. این حقوق دربرگیرنده مولفه هایی است که از جمله آنها می توان به حق آگاهی از اطلاعات لازم برای استفاده از کالاها اشاره کرد. لیکن داشتن اطلاعات از کالا که یکی از مباحث و الزامات جدید مبحث تولید و مصرف می باشد، مبتنی بر مبانی و قلمرو خاص به خود است که موضوع این نوشتار قرار گرفته است.