سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش سراسری صنعت خودرو

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

امیر حقایق جهرمی – دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک
سیروس حقایق جهرمی – کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی
سهیلا ارکیان – کارشناس پیراپزشکی

چکیده:

باوقوع انقلاب و درپی آن جنگ با عراق بسیاری از شرکت های فروش خودرو نمایندگی خود را درایران تعطیل کردند شرکت های بزرگی چون ایران خودرو ملی شدند و واردات خودرو متوقف شد دراوایل دهه ۱۳۷۰ تغییراتی دربخش خودرو بروز کرد و شرکت های ایران خودرو و سایپا به مونتاژ مدل پژو ساخت فرانسه و پراید ساخت کره جنوبی پرداختند اکنون بیش از ۹۰ درصد قطعات خودروهای ایرانی درداخل تولید میشوند البته برخی از این قطعات هنوز ازکیفیت مطلوبی برخوردار نیست و مشتریان از آنها ناراضی هستند برای بررسی وضعیت خودرو ایران دوره زمانی سالهای ۴۶ تا ۸۷ را به ۴ دوره تقسیم می کنیم دوره اول ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ تولد یک صنعت دوره دوم: سالهای ۱۳۵۸تا ۱۳۶۹ تلاش برای بقا دوره سوم: سالهای ۱۳۶۹تا ۱۳۸۴ دوران رشد و بلوغ صنعت و دوره چهارم: سالهای ۱۳۸۴تا۱۳۸۷ پیری زودهنگام درسال ۲۰۰۵ بالغ بر۶۲/۹ میلیون دستگاه خودرو به ارزش ۱۹۰۰ میلیارد درجهان تولید شده و درایران با تعداد تولید ۹۹۴ هزاردستگاه و درآمد ۱۱/۶میلیارددلار به مقام ۱۸ جهان دست یافت