مقاله کنوانسیون رتردام (۲) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۲ در فصلنامه حقوق- مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی از صفحه ۱۷۱ تا ۱۹۰ منتشر شده است.
نام: کنوانسیون رتردام (۲)
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله حمل و نقل دریائی
مقاله رتردام
مقاله تحویل کالا
مقاله تاخیر
مقاله سقف مسوولیت
مقاله مهلت اقامه دعوا
مقاله داوری
مقاله کناره گیری
مقاله اصلاح کنوانسیون

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: محمدزاده وادقانی علیرضا
جناب آقای / سرکار خانم: کاردان کتایون

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
نخستین معاهده مصوب در سطح بین الملل در زمینه حمل و نقل دریائی معاهده بروکسل (لاهه) مصوب ۱۹۲۴ م. است. حمایت گسترده کشورهای دارای ناوگان دریائی از این معاهده از یک سو و وجود خلا قانونی از سوی دیگر موجب شد که این معاهده در سطح جهان با اقبال همگانی مواجه گردیده و عمری طولانی داشته باشد. گذر زمان همراه با نوع آوری ها و تحولات فنی نارسائی معاهده را در ایجاد توازن بین طرف های قرارداد حمل و نقل آشکار ساخت. به منظور رفع اشکال با تلاش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد معاهده هامبورگ در سال ۱۹۷۸ متولد شد. معاهده اخیر به علت بی مهری کشورهای دارای ناوگان دریائی مواجه با شکست شد. اخیرا معاهده رتردام در سال ۲۰۰۸ م. با هدف جلب رضایت کشورهای صاحب ناوگان دریایی که عمدتا صنعتی اند و نیز کشورهای صاحب کالا که عموما کشورهای در حال رشد می باشند به تصویب رسیده است. اینک ترجمه متن معاهده به خوانندگان محترم تقدیم می شود.