سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی مدیریت رفتار شهروندی سازمانی

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

محمد مستبصری – باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
علیرضا نجابی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدریت صنعتی دانشگاه تهران

چکیده:

سال ۱۳۷۸ به فرموده مقام معظم رهبری سال نواوری و شکوفایی نام گذاری شده است نواوری به تعبیر برخی از صاحبنظران امری ذاتی و مبتنی بر اموزش ها و به طور کلی قائو به فرد می باشد اما نگرش مدرن مدیریت به مقوله نواوری آن را پدیده ای متفاوت و منحصر به فرد که در برخی افراد خاص که اموزشهای مناسب و مورد نیاز را دیده و در یک سیستم پویا و رو به جلو فعالیت دارند می داند به عبارتی دیگر نواوری مهارتی است که با بسیاری همکاریهای دیگر همراه است نواوری به دگرگونیهای عمده در زمینه پیشرفتهای تکنولوژیک یا ارائه تازه ترین مفاهیم مدیریت یا شیوه های تولیداطلاق می شود نواوری پدیده ای واقعا چشمگیر و جنجالی است از منظری دیگر در یک تعریف کلی می توان نواوری را به عنوان هر ایده ای جدید نسبت به یک سازمان و یا یک صنعت و یا یک ملت و یا در جهان تعریف کرد.