سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

وحید باقری – کارشناس ارشد پیشرانه
فاطمه شهسواری – کارشناس رادیولوژی
علی موسوی آذر – کارشناس ارشد پیشرانه
محمدحسین کشاورز – استاد دانشگاه صنعتی مالکاشتر

چکیده:

یکی از پارامترهای مهم درموتورهای راکت با پیشرانه جامد ایجاد تراست از پیش تعیین شده می باشد جهت دسترسی به این هدف کنترل سطح سوزش با استفادهاز عایقکاری سطوح پیشرانه لازم است بنابراین کارایی موتور راکت وابسته به پیشرانه و عایق آن می باشد خواص مکانیکی و فیزیکی عایق بایستی شبیه پیشرانه ی عایقکاری شده باشد پیشرانه های دو پایه با روش های مختلفی از قبیل اسپری ریخته گری، غوطه وری، رنگ کردن غلاف کاری نوارچسب و تزریق عایقکاری می شوند دراین مقاله ابتدا پرکننده توسط آسیاب سیاره ای آسیاب شده سپس عایق کامپوزیتی ساخته شده و با استفاده از فرایند تزریق عایقکاری روی پیشرانه انجام شد و درنهایت اثر اندازه ذرات پرکننده برخواث مکانیکی عایق مورد بررسی قرارگرفته است.