سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمد محمودوند – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان،

چکیده:

فراموشی سازمانی، توانایی حذف و فراموش کردن دانش منسوخ و قدیمی برای ایجاد فضایی جدید به منظور کسب دانش نو است این پتانسیل را دارد که بعد جدید و مهمی را به درک ما از پویایی دانش سازمانی اضافه کند. فراموشی سازمانی در راستای بهبود کیفی و بهینه سازی نظام آموزشی به ویژه در به روز رسانی دانش سازمانی می تواند به عنوان پدیده ای نو و کاربردی برای سازمان ها و به خصوص سازمان های آموزشی در جهت همگامی با محیط متلاطم و متغیر کنونی بسیار مؤثر باشد. در این مقاله، پس از پرداختن به پاره ای از مسائل نظام آموزشی و همچنین مفاهیمی چون دانش سازمانی به فراموشی سازمانی و نقش و اهمیت آن در سازمان های آموزشی پرداخته شده است.