سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

محمود جدی – دانشگاه تبریز
مرتضی همایون صادقی –
میرمحمد اتفاق –

چکیده:

تقریبا اکثرسازه هایی که درصنعت وجوددارند ازقسمتهای دوار برای انتقال قدرت یا جابجایی استفاده می کنند ماشین های دوار ازمهمترین وسایل صنعتی درحال حاضر میباشند و حجم قابل توجهی ازتحققات برروی این زمینه متمرکز شده است یکی ازعیوب سیستم های دوار که عدم تشخیص به موقع آن سبب خرابی و فاجعه های ناگواری می گردد ترک می باشد به منظور مطالعه دقیق رفتارسیستم های دینامیکی ترک دار مدلسازی ناحیه ترک ازاهمیت زیادی برخوردار است درتحقیق حاضر ترک به صورت شیاری باز درنظر گرفته شده است تا معادلات دینامیکی سیستم بصورت خطی درآیند و درمدلسازی ازفنرپیچشی معادل ترک استفاده شده است دراین تحقیق برای اولین بار با نصب یاتاقانی مجزا و تعبیه امکانات جانبی روی آن درحین دوران نیز ازلرزاننده جهت تحریک سیستم خود شفت استفاده شد که موجب تحریک تمامی فرکانسهای طبیعی بصورت مطلوب و همچنین کاهش تاثیر نویزهای اضافی درسیستم گردید که بطور چشمگیری باعث افزایش کارایی الگوریتم عیب یاب شد.