سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: سمپوزیوم فولاد ۱۳۸۸

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمدسعید نیک اندیش – شرکت فولاد خوزستان
سید محمد حسین امام – شرکت فولاد خوزستان

چکیده:

صادرات ارتباط دائمی تولید کننده و یا صادر کننده با مصرف کننده یا خریداران بین المللی از طریق ارائه کالا و خدمات قابل رقابت است. فعالیتی است آبرومند و پردرآمد ولی پرمخاطره و شهامت آمیز. یکارگیری عوامل و روشهای تأثیر گذار در فروشهای صادراتی نه تنها منجر به توسعه صادرات به فرامرزهای کشور می شود، بلکه منجر به کاهش و یا حذف ریسک های مربوطه نیز می گردد. فولاد خوزستان با تجربه هجده ساله در صادرات محصولات فولادی، موفقیت های صادراتی خود را مرهون شناخت و استفاده صحیح از عوامل مثل شناسایی الزامات قانونی برای صادرات و ورود به بازار بین الملل، شناسایی و شناساندن خود به محیط بازار، توجه جدی به آموزش نیروی انسانی متخصص، شناسائی انتظارات مشتریان از نظر نوع محصول، قیمت، کیفیت، تحویل بموقع، انعطاف پذیری در تحویل کالا مطابق ترمهای تجاری، قبول ارزهای مختلف، افتتاح حسابهای ارزی در بانکهای داخلی و بین المللی، ارائه روشهای متنوع پرداخت به مشتریان، انعقاد قراردادهی کوتاه مدت و بلند مدت با انواع مشتریان و واسطه های معتبر بین المللی می داند.