سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

حسین رضایی دولت ابادی – دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان کشورایران
عبدالنلی کمالی – دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان
مهدی کیا – دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان

چکیده:

امروزه فن آوری ارتباطات جزیی جدایی ناپذیر از زندگی مصرف کنندگان است. قشر دانشجو در این میان سهم چشم گیرتری دارد زیرا این گروه از مصرف کنندگان نیازمند تعاملات گسترده تری است. هدف این پژوهش بررسی یک مدل مفهومی جهت تجزیه تحلیل ادراکات مشتریان از استفاده خدمات بازرگانی تلفن همراه به منظور خرید اینترنتی است. این مقاله بینشی از رفتار مصرف کنندگان به دست می دهد و نتایج مفیدی برای طراحان، مدیران، بازاریابان و دست اندرکاران سیستم خرید اینترنتی از طریق تلفن همراه فراهم می آورد. جامعه آماری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان بوده و از دیماه ۱۳۸۸ تا فروردین ماه ۱۳۸۹ داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید. فرضیه های پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری آزمون گردید و این نتایج بدست آمد