سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

رویا مرادی بدرانی – آموزگار آموزش و پرورش شهرستان باغملک

چکیده:

مدیریت کلاس، عاملی بسیار مهم در ایجاد جو مطلوب برای آموزش و یادگیری دانش آموزان به شمار می رود. کلاس هایی که به شیوه ی مناسب اداره می شوند بهترین موقعیت های یادگیری را برای دانش آموزان فراهم می آورند. بدون شک برای تدریس و دستیابی به اهداف آموزشی وجود شرایط لازم، حائز اهمیت فراوان است. هدف این تحقیق بررسی عوامل مؤثر در مدیریت کلاس درس است. مهمترین سوالی که ما به دنبال پاسخ آن هستیم این است که مهمترین عوامل مؤثر در مدیریت کلاس درس کدامند؟ این تحقیق کیفی از نوع توصیفی و تحلیلی است و اطلاعات آن از طریق مقاله، کتب مربوط و منابع اینترنتی جمع آوری شده و سپس به تحلیل آنها پرداخته شده است. از این تحقیق نتیجه می شود که برای اداره ی مؤثر کلاس درس وجود عوامل و شرایطی لازم و ضروری می باشد مانند روش تدریس، ویژگی های معلم و فنون تدریس، که معلمان عزیز باید تلاش کنند تا این عوامل را شناسایی و به کار گیرند تا بتوانند در کار خود موفق و مؤثر باشند.