سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: دهمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مهدی واصف – دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران
رضا مصطفایی –
محسن شریفی –

چکیده:

فناوری اطلاعات و اینترنت راه گشای بسیاری از عرصه های زندگی به شمار می آیند تجارت الکترونیک نیز به عنوان یکی از دستاوردهای این پیشرفته ها نقش مهم یرا در مبادلات تجاری و کسب درآمد از طریق اینترنت ایفا می کند برقراری روابط تجاری اعم از خرید و فروش کالا بازاریابی و تبلیغات خدمات پس از فروش و اطلاع رسانی از طریق سیستمهای مخابراتی و نرم افزارهای پردازش داده از نمونه های بارز تجارت الکترونیکی می باشد دراین مقاله به بررسی معماری فروشگاه های مجازی سه بعدی مبتنی بر وب پرداخته شده و با توجه به معماری های موجود معماری جدیدی در قالب استاندارد در حال تکوین وب سه بعدی X3D پیشنهاد شده است.