سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

احسان برزنونی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
محمدحسین کاظمی – دانشگاه شاهد
نعمت الله چنگیزی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
زینب فلاح –

چکیده:

دراین مقاله یک کنترلر(Linear Quadratic Gaussian) LQG که نوعی طراحی کنترلرمبتنی برکنترلبهینه است با استفاده از روش پلانتهای خطی با دینامیک شناخته شده برای سیستم مربوطه که یک هواپیمای جنگنده است طراحی می شود سیستم موردنظر دراین مقاله درمورد یک پلانت مربوطبه مدل یک هواپیمای جنگنده با معادلات فضای حالت مشخص می باشد سیستم مربوطه دارای دو نوع نویز و ۲ ورود و ۲ خروجی با ۴متغیر حالت می باشد هدف ازین مقاله طراحی یک کنترل کننده برای بهبود عملکرد سیستم درسرعت و ارتفاع ثابت می باشد پس از معرفی مدل فضای حالت سیستم و مراحل روش طراحی کنترلرlqg برای هواپیما درادامه مقاله با استفاده از روش Characteristic Locus کنترلری برای هواپیما طراحی و سپس درپایان نتایج حاصل از دو روش طراحی موردم قایسه و همچنین وضعیت خروجیهای موردنظر مورد بررسی قرارمیگیرد.