سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: ششمین کنفرانس سراسری سیستم های هوشمند

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدحسن شناسا – دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
حمیدرضا جعفری –

چکیده:

در این مقاله چگونگی طراحی کنترل کننده سیستم ترمز ضد قفل خودرو به روش منطق فازی تشریح شده است . کنترل کنندهطراحی شده خود شامل سه ریز کنترل کننده می باشد که عبارتند از کنترل کننده تنظیم لغزش چرخ، کنترل کنندهPID کنترل کننده تشخیص نوع جاده . عملکرد کنترل کننده بدین صورت است که با استفاده از دو سنسور سرعت دورانی و شتاب خطی و محاسبه مقدار لغزش چرخ و همچنین تشخیص نوع جاده، فرمان کنترلی مناسب را به واحد هیدرولیک ارسال می نماید و لغزش چرخ را متناسب با هر جاده تنظیم می کند