سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

حمید رشیدی – دانشجوی کارشناسی ارشد هوافضا
علیرضا شهنامی – کارشناس هوافضا
علی معتمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد هوافضا
حمید فرخ فال – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر

چکیده:

دراین مقاله روش طراحی یک پرنده عمود پرواز داکت فن (Ducted Fan با الگوبرداری از روش طراحی بالگرد ارایه شدها ست این وسیله بمنظور کاهش وزنو افزایش راندمان برخلاف سایر عمود پروازها تنها از یک موتور بهره می برد و همچنین توانسته با استفاده از مزیت مجزای آیرودینامیکی افزایش تراستی درحدود ده درصد را بدست آورد ضرایب مجرای آیرودینامیکی براساس آزمونهای پروازی و منابع موجود استخراج شدها ست این پرنده طراحی و ساخته شده درکلاس ریزپردانده ها قرارگرفته و توانسته است ازمونهای پروازی را با موفقیت به انجام برساند پرنده طراحی شده موفق به کسب مقاوم اول مسابقات دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و مقاوم اول اختراع و نوآوری جشنواره جوان خوارزمی شده است.