سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

بهروز شهریاری – دانشجوی کارشناسی ارشد
منصور اصغری – محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر
محمدحسین شهداد – محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر

چکیده:

موضوع تحقیق حاضر طراحی و تحلیل استحکامی محفظه احتراق موتور رم جت با دبی ۰٫۵ کیلوگرم ثانیه و دمای خروجی ۱۸۵۰ درجه کلوین و فشار ۳٫۸۲۹ بار میباشد یکی از پیچیده ترین مراحل طراحی نازل و محفظه احتراق ایجاد ساختاری مناسب برای مسیر خنک کاری و طراحی استحکامی آن است مطالعه ساختارهای مختلف مسیر خنک کاری نشان میدهد که این ساختار از نظر شکل و اتصالات تحمل کننده باردارای انواع مختلف است باید توجه داشت که نوع خنک کاری تعیین کننده شکلکلی ساختار محفظه استحکام قابلیت اطمینان و وزن آنها می باشد مطالعه و بررسی منابع مختلف نشان میدهد که جهت طراحی استحکامی لاینرها درخنک کاری داخلی از روشهای متنوعی استفاده می شود که انتخاب هرکدام بتگس به شرایط کاری و مشخصات هندسی و هدف طراحی دارد درمحلظه احتراق موتور رم جت که طراح جهت خنک کاری از خنک کاری داخلی استفاده کرده است در پی طراحی استحکامی طراح ارایه شده روشهای مختلف مورد بررسی و تحلیل قرارگرفت و روش اتصال فینی برگزیده شد.مبنای محاسبات معادلات و روابط حاکم براستحکام سازه در برابر بارهای خارجی و گرادیان حرارتی بوده و از نرم افزارهای پرقدرت المان محدود Nastran وAbaqus استفاده شدها ست.