سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

صابر انصاری نژاد – دانشگاه تهران
مصطفی سالاری –
حمید لسانی –

چکیده:

خودروهای هیبریدی یکی ازراهکارهای مبارزه با آلودگی هوا می باشد با استفاده ازچرخ طیار به جای استفاده از یک باتری شیمیایی برای ذخیره انرژی درخودروهای هیبریدی مزایایی ازقبیل بهبود چگالی انرژی افزایش دامنه تغییرات شارژ باتری چرخه های شارژ و دشارژ بیشتر و بهره وری بالاتر منجر شود بازده زیادتر و چگالی توان بالاتر بعنوان دو مشخصه ماشینهای سرعت بالا نسبت به سرعت پایین و همچنین ماشین های شارمحوری مطرح می باشند و ازمزایای مهم این نوع ماشین ها برشمرده می شود دراین مقاله یک ماشین ۳۰ کیلووات و ۳۴۵ولت شارمحوری ۴قطب و درسرعت ۱۵۰۰۰ دوربردقیقه طراحی و سپس بهینه خواهد شد باتوجه به اینکه وزن و حجم درماشین های هیبریدی ازاهمیت ویژه ای برخوردار است بعنوان توابع هدف دربهینه سازی ماشین الکتریکی موردنظر این عوامل لحاظ میگردد.